söndag 31 maj 2015

Sköna Maj.




Denna ljuvliga månad har varit kall och blöt.
Det har hänt mycket i naturen. Allt slår ut i
blom och kvällarna är ljusa.
Ja vårn ja ,ja vårn ja dä ä e fina ti.




Bokskogen i Larvik var en fantastisk upplevelse.
Fridfullt med milda gröna färger.





Marabouparken i Sundbyberg var intressant.
Från början var den anlagd för personalen på
Marabou.
När de hade rast kunde de gå ut i parken.
 



Stadsparken i Arvika är känd för sina vackra blommor.



 
Tulpaner i vackra färger.
De är snart överblommade för den här våren.




Stolen fick jag när jag fyllde 10 år.
Då blev  jag inte speciellt glad
men nu tycker jag om den.





På second hand hittade jag ett broderi
som passade till sitsen. Jag satte först
på tunn skumgummi så sitsen blev
lite mjukare och rundare.
 



 
Äntligen är det lila garnet slut.
Det var ett drygt garn.
Till sist blev det en
Yemenväst och ett linne.    

1 kommentar:

  1. Jättefina bilder, som vanligt !! Stolen e ju görfräck !! Blev så fin me nya dynan =)

    SvaraRadera