torsdag 14 maj 2015

En tur till Norge.



Vi åkte färja från Strömstad till Sandefjord i strålande sol.




Två nätter bodde vi i Larvik som ligger vid havet.
Där finns en stor bokskog med stigar åt olika håll. 
När solen skiner blir det ett speciellt sken i en bokskog.  
 


 
På flera husfasader fanns det dikter.
Den här handlar om myran.             





I detta huset var Thor Heyerdahl född.  




Vi hittade ett staket med en svensk text rad:
Alla dessa dagar som kom och gick,
inte visste jag att det var livet.




När jag var inne i en garnaffär hittade maken ett sudoku.





Inne på Porsgrunns porslinsfabrik hittade
jag porslinet vi har på jobbet.




Vi besökte Verdens Ende. Klippor och hav.




Jag har stickat en kofta till någon som fryser.



 
Till mig själv, stickar jag sjalen, Hyllremsa med mönster,
från tant Kofta och garnet har jag köpt på Netto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar