lördag 21 mars 2015

Göra och göra om.




Det blev en väst av en kofta.
Jag stickade en kofta av ett mohairgarn
som var väldigt stickigt. Jag repade upp
och sen har garnet legat några år tills jag
hittade ett mönster i tidningen  Land.
 




Garnet var danskt och bestod av
75% Kidmohair och 25% Merino.
Jag köpte det i Skåningsmåla i
närheten av Nybro.



 
21 mars är det internationella Down Syndrome Day.
Allas lika värde som vi uppmärksammar med att
bära olika strumpor.




Här är mitt bidrag till en god vän med
   Downs syndrom som fyller 40 år idag.  

1 kommentar:

  1. D me å göra om... har ja praktiserat en del nu... stickar en kofta uppifrån... hmm. Blev liksom trång över bysten. Börjat om från början...
    Stickat ett sockskaft klart här i butiken... gjorde om maskantalet... suck. Provade inte förrns igår... fick den inte på mej hehehe. Tror ja blitt lite kaxig i mitt stickande =D

    SvaraRadera