fredag 23 mars 2012

Lingarn

I onsdags kväll var Carina Olsson från Region Värmland på biblioteket och berättade och visade "20 vävar som kan vävas på 4 skaft". Ett nytänk i material och användning. Jag blev så inspirerad att jag anmälde mej till en vävkurs till hösten. Jag kan väva, det har jag i min utbildning men det är längesen jag testade min kunskap. Nu fick jag en puff och sen är det trevligt att arbeta i grupp. Jag hängde ut allt mitt lingarn på vädring i vårsolen.





Allt det här räcker till många meter gardiner och dukar.

3 kommentarer:

  1. Lingarn e väl för vackert ! Vicken lyster ! Ska bli kul å se va d blir ^^
    Vävkurs för Gunvor ??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst till hösten hoppas jag det blir av.

      Radera
  2. Åh vad härligt!! Då kanske man kan beställa ett par hålgardiner =)

    SvaraRadera